Lang geleden.... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Fuhren - WaarBenJij.nu Lang geleden.... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Fuhren - WaarBenJij.nu

Lang geleden....

Blijf op de hoogte en volg Nikki

19 Mei 2014 | Curaçao, Curaçao

Ola daar ben ik dan eindelijk weer, na een lange tijd......

Ik zal weer per dag vertellen wat we allemaal hebben gedaan of gezien of ondernomen.

Vorige week zaterdag zijn we gaan winkelen in Zuikertuinmall. Dit winkelcentrum ligt in Suikertuintjeweg (grappig he haha) en is niet van suiker gemaakt. Sorry just joking. Dit winkelcentrum is erg duur, er liggen dure winkels in en dit was niet echt voor mij besteed. Wel lag er een Jamin en ja hoor Sharon en ik voelden ons als kleine kinderen in een snoepwinkel. 'Oh dit is lekker en oh dat ooooooh kijk dit' en uiteindelijk besloten we paaseitjes te kopen. Er lagen bakken vol, en omdat de paashaas het land allang uit is (of weer in zijn hol is) was er 50% korting. Deze konden we natuurlijk niet laten liggen en we pakten een zakje en begonnen te vullen. Je had hier allerlei verschillende smaken zoals: aardbei, tiramisu, suikerspin, mouse, karamel, uhm en nog veel en veel meer. Eenmaal ons zakje gevuld en afgerekend gingen we lekker smullen.. nomnom.
Na onze dure uitgaves in de Zuikertuinmall zijn we in de avond op stap gegaan. We gingen naar Bermuda, het was helaas al de hele dag regenachtig weer, maar dit kon de pret niet drukken want het was HAPPY HOUR!

Zondag hebben we lekker gechillt op Mambo Beach. Lekker op een bedje aan het strand geslapen en muziek geluisterd en natuurlijk gezwommen.

Maandag begon stage weer, de tweede stageweek. Ik draai vanaf deze week hele dagen en dit is me goed afgegaan. We hadden na school nog een vergadering over de Varia show, dit is een groot schoolfeest op 6 juni. Wij organiseren dit, en ik had zelf ook nog een leuk idee voor de aankleding.

Dinsdag was er niks bijzonders en op woensdag gingen we naar de bios. Vandaag is het 2 kaartjes voor de prijs van 1 dus we waren dit keer op tijd gegaan want we wilden echt naar de film 'the other woman'. Jeej dit was gelukt, op naar de Starbucks dan maar voor een heerlijke caramel machiato mmmm. De film was super leuk en we liepen om kwart voor tien de zaal uit. We zagen dat er om kwart over tien een nieuwe film begon die we ook graag wilden zien en kwamen op het stoute idee om op de wc te wachten en stiekem naar de film te gaan. Dit was ons gelukt en de film was ook erg leuk!

Donderdag is onze vrije dag en toen heb ik voor het eerst met mijn oma geskypt, leuk was dit. Grappig om te zien dat mensen niet snappen hoe dit kan aan de andere kant van de wereld. Een magisch wonder lijkt het wel.
Aan het begin van de middag kregen we van de buren te horen dat we onze deuren goed moesten afsluiten, want er waren 2 criminelen ontsnapt uit de gevangenis dicht bij onze buurt en zouden gewapend zijn. We zagen op straat al mensen lopen met geweren, creepy zeg!
Wij wilden naar Mambo Beach gaan met een vriendin, maar dit was helemaal afgezet door politie. Overal liep politie en alle auto's werden gecontroleerd. We besloten dus om naar Jan Thiel te gaan, dit ligt aan de andere kant. Hier was het lekker rustig en we hebben lekker geluncht, gezont en gechillt.
In de avond kreeg ik een lekkere chocoladetaart met kaarsjes erop van mijn lieve huisgenoten. Deze kreeg ik vandaag al, omdat hij niet in onze ijskast past haha.

Vrijdag was ik jarig, joehoe. Op stage werd ik geroepen door de kinderen die allemaal onder de tafel verstopt zaten. Toen ik binnenkwam zongen ze allemaal liedjes voor me en kreeg ik een mooie kroon. Pabien!
Alle kinderen gaven me een handje of een knuffel voor mijn verjaardag, hoe lief!!
Om half acht ging ik met de andere drie stagiaires een poppenspel uitvoeren voor alle kleuterklassen in de gymzaal. We hadden dit van tevoren gemaakt en geoefend. Het scenario ging over het verkeer, een meisje kende de verkeersregels niet goed en werd hierop aangesproken door de politieagent, dat was ik, haar vriendin ging haar helpen op weg naar school. Daarna kwam er een koekjesmonster en at alle borden op. De kinderen konden de borden terug verdienen door stempels te verdienen bij activiteiten op het schoolplein. Alle juffen gingen met de kinderen de activiteiten uitvoeren en kwamen daarna weer terug naar de gymzaal. Gelukkig hadden alle klassen de stempels en kregen ze de verkeersborden weer terug. Eind goed, al goed.
Aan het eind van de dag ging ik uitdelen in de klas, ik had cake met slagroom en hagelslag. De kinderen hadden allemaal witte snorren van het smullen!
In de middag heb ik een mooi armband van verschillende kleuren parels, een mooie hanger met een hartje met 'dushi' erop, een kaart en een kroontje 'happy birthday' gekregen van mijn lieve huisgenoten! Aan het eind van de middag was ik met vrienden naar Punda geweest en hebben we foto's gemaakt bij de bordjes Dushi en Curacao. Om zes uur gingen we uiteten bij De Gouverneur. Dit lag mooi aan het water en we hadden een prachtig plekje bij het balkon. We hebben lekker cocktails gedronken (happy hour en gesponsord door mama, bedankt!) en heerlijk gegeten. Ook heb ik een lekker choolade brownie toetje gegeten, overheerlijk!
We zijn terug gelopen over de verlichte pontjesbrug en waren zo moe dat we thuis meteen zijn gaan slapen.

Zaterdag zijn we naar Kokomo beach geweest, een mooi strand op dertig minuten rijden van ons af. Hier hebben we lekker gezwommen, in de zon gelegen en geluncht. In de avond hebben Sharon en ik de Artistocats gekeken op de bank, we waren weer net kleine kinderen.
Zondag hebben we lekker uitgeslapen, gepoetst en gewassen. Ook zijn we bij de boulevard van Mambo Beach geweest en heb ik een leuk zwart uitgaanstasje gekocht. Ik bedoel winkelen zonder iets te kopen is erg moeilijk voor mij en dit is me deze keer dan ook niet gelukt haha.

Vandaag heb ik een leuke dag stage gehad en vanavond ga ik mijn moeder en broer ophalen op het vliegveld (Hato). JOEPIE!
We gaan leuke dagen tegenmoet en ik heb er heel veel zin in!!

Ps. Alle mensen die gereageerd hebben op mijn blog: Bedankt :)

Ps. kindjes van de Doorkijk, ik reageer hieronder op jullie vragen.
Hoe gaat het met jullie in de klas? Doet iedereen goed zijn best?

Evi: juf nikki hoe is het in het huisje? - Het is erg leuk hier!
Iris: Is het leuk in de klas? xx iris - Het is een leuk klasje, met leuke kindjes xx
Gina: ik wil dat jij terug komt naar de doorkijk. - Ahw ik kom misschien nog op bezoek!
Gijs: Hoe gaat het? - Het gaat heel goed met mij, en met jou?
Bauke: is het leuk in curacao? - Het is mooi hier en lekker warm!
Levi: hoe is het in curacao? - Mooi en lekker warm
Cody: hoe is het in curacao xxxxxx - Heel erg warm, maar wel mooi xx
Finne: is het leuk? - Het is super leuk!
Julie: lieve juf ik hoop dat je snel weer terug komt kusje kusje van julie - Ja ik kom misschien nog op bezoek voordat jullie vakantie hebben, is 10 juli jullie laatste schooldag? Kusjes terug

  • 19 Mei 2014 - 23:56

    Françoise:

    Nikki,
    Goed dat je al weer overgegaan bent naar hele dagen lesgeven. Kun je eens een dag schilderen? Welke lessen geef je? Waar zijn jullie mee bezig?

  • 20 Mei 2014 - 02:37

    Jos Gielkens:

    Ik lees het alweer: een stage is vooral zonnen, stappen, shoppen en...... aan het eind toch aandacht hebben voor de kinderen!!

  • 20 Mei 2014 - 10:09

    Ria:

    Hoi nichtje,
    Geniet van het bezoek van jouw moeder en broer. Jij kunt hun gids spelen, want jij weet inmiddels alle winkeltjes, barretjes, stranden en lekkere eetgelegenheden te vinden.
    Het was weer leuk je verslag te lezen; naast je stage vooral veel vrije tijd op Curacao, helemaal niet verkeerd, denk ik.
    Groetjes, ook aan je moeder en Mitchell (en aan Sharon)

  • 22 Mei 2014 - 23:05

    Ellen:

    En nog van harte.je mail is hier in de span gekomen ..
    Veel plezier met mams en broer , doe ze de groeten
    Leuk toneelstukje van de verkeersborden
    Jammer dat je kleuter moet zijn om persoonlijke aandacht te krijgen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Nikki

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 11822

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 10 Juli 2014

stage in CURACAO

Landen bezocht: