Het gaat allemaal zo snel.... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Fuhren - WaarBenJij.nu Het gaat allemaal zo snel.... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Fuhren - WaarBenJij.nu

Het gaat allemaal zo snel....

Blijf op de hoogte en volg Nikki

10 Juni 2014 | Curaçao, Curaçao

We zijn al zeven weken hier, de tijd gaat zoooo ongelofelijk snel!

In mijn vorige verslag schreef ik dat ik naar de fullmoon party @ kokomo ging. Dit was hét feest van het eiland en inderdaad dit was het ook. Leuke dj's, muziek, drukte van mensen en drank. Geslaagde avond dus.

Op zondag gingen wij met z'n vijven naar Porte Marie, een leuk strand op de weg naar het westen. Bij het tankstation ging Anne Sophie tanken, toen we wilden starten deed de auto dat niet. Daar zaten we dan met z'n vijven, what to do? Ik stapte de auto uit en ging de auto in mijn eentje duwen en we gingen vooruit, ja al dat sporten hier kweekt mijn spierballen die ik hiervoor nodig had. De auto kon starten na het duwen, maar zodra ze remde ging de auto weer uit. Dat werd dus duwen, rennen en de auto inspringen. HOPPA Nikki heeft het geflikt! Applausje voor mezelf hihi.
Eenmaal aangekomen bij het strand hebben we lekker geluierd en gegeten (ja dat doen we de hele dag, mmm). Helaas zat het weer niet echt mee, wolken wolken en nog eens wolken. Achj a je kunt niet alles hebben he... we moeten niet klagen hierzo!

Op maandag 2 juni was mijn lieve moeder jarig. Na stage hebben we met z'n alle gezongen voor haar via Skype. Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar wat kunnen we blij zijn met internet en Skype. Dan lijkt het net alsof je gewoon tegenover elkaar zit en praat.

Dinsdag zijn we weer naar de film of 'movies' zoals ze het hier noemen gegaan. We gingen al vroeg naar de film Blended, deze film is echt aan te raden. Wat hebben we ons bescheurd!!
En zoals we de vorige keer hebben gedaan, gingen we nu weer naar een film (stiekem).
Eenmaal thuisgekomen moest ik me nog voorbereiden op het sollicitatiegesprek dat ik de dag erna (woensdag) had.

Woensdag, Sharon was jarig joehoe! 22 jaar is ze geworden, een oud omaatje. Dit gingen we zeker vieren, maar eerst nog een sollicitatiegesprek via facetime op stage. Dit ging heel erg goed en ik was aangenomen, gelukkig. Maar de dag erna (donderdag) had ik nog een sollicitatiegesprek opstaan.
Na stage hebben we lekker taart gegeten en Sharon haar cadeautjes uitgepakt. Rond 17.OO uur gingen we lekker cocktails drinken bij de happy hour bij Mambo. Om 18.OO uur stond uiteten bij El Mexicano op de planning. Het was vanaf 2 juni t/m 8 juni 'restaurantweek' op Curacao. Dat betekende een driegangenmenu voor 55 gulden, geen geld dus! We hadden heerlijk gegeten bij El Mexicano en hebben nog lekker nageborrelt.

Op donderdag hadden we vrij, maar ik had nog een sollicitatiegesprek en deze was ook via facetime. Wat ben ik toch blij met mijn iPhone!
Dit was ook een super leuk gesprek en nu moest ik kiezen, gelukkig had ik mezelf nog een dag bedenktijd gegeven. Een nachtje slapen erover doet soms wonderen.
We hebben deze dag boodschappen gedaan en een nieuwe agenda bij Bruna gekocht haha! Wij zijn gek, ja ik weet het.

Op vrijdag heb ik de keuze gemaakt voor mijn LIO stage. Ik heb gekozen voor basisschool de kleine wereld in Vaals. Ik kom in groep 1/2 en ze hebben hier een heel jong team. De adjunct directeur was helemaal happy toen ze mijn smsje las. Ik verheug me echt heel erg op mijn LIO stage volgend jaar!!
Vanavond was de Variashow, dit is het schoolfeest waar ik jullie al over verteld heb. Wij waren al vroeg daar om mee te helpen en onze ballonnen op te blazen. Dit deden wij trouwens met een pomp, anders hadden we vast geen lucht meer over die avond.
Om half 6 begon het feest en het begon behoorlijk druk te worden. Er was van alles te doen zoals: spijkerbroekhangen, armbandjes maken, nagels lakken, schminken, luchtkussen, steltlopen, foto's laten maken eetkraampjes, drinkkraampjes en ballonnen laten maken. Het laatste deden Sharon, twee moeders en ik. We hebben samen figuren gemaakt en stonden op een punt om deze te verkopen. Na een tijdje zijn Sharon en ik rond gaan lopen met de figuren om deze te verkopen. De verkoop hiervan ging goed, veel kinderen waren enthousiast!
We hebben naar de optredens op het mooie podium gekeken. Alle klassen hadden een act bedacht. Alle groepen 2 hadden een leuke indianendans gedaan, super van de kindjes!
Rond half 8 gingen we Valentijn en Bo halen, ik had geregeld dat zij mee konden helpen op deze avond. Ze hadden namelijk hulp tekort en waren erg blij dat ik dit geregeld had. Wij hadden de ballonnen opgeruimd en gingen met Valentijn bij het kraampje armbandjes maken zitten. Bo ging de kinderen schminken met haar talent (nou ik moet zeggen dit kon ze erg goed). We hebben heel veel plezier gehad op het feest en het belangrijkst de kinderen ook, jong en oud.

Op zaterdag hadden Sharon en ik onze poetsbeurt. Ja mensen, ik heb laatst een poetsschema gemaakt. Zo moet ieder duo om de drie weken poetsen. Dat is toch goed te doen hè?
Nadat het weer schoon was zijn we lekker gaan chillen aan het zwembad bij Saint Tropez.
In de avond hebben we een drankspelletje gedaan en zat de stemming er goed in. We gingen naar Bermuda painted 2.O party. Je moest hiervoor fluorescerende of witte kleren aandoen. Mijn fel groene broekje en een wit topje werd mijn outfit dus. Maar al snel was dit helemaal onder de verf. Wat een super party was dit, helemaal onder gespoten worden (met van die waterpistooldingen) met verf. Overal waar je je maar kunt bedenken zat verf. Overal hadden ze ook blacklight, super vet!
In de ochtend gingen we op een bootje lekker pita gyros eten, mmm daar verlangde ik naar na een avondje stappen.
Eenmaal thuis gekomen, moesten we allemaal douchen om alle verf uit te spoelen. Helaas was de badkamer hierna weer helemaal smerig. De schone douche heeft het dus 1 hele dag volgehouden -.-

Op zondag was ik al na vijf uurtjes slaap wakker, en ging ik me een lekker ontbijtje maken. Vreemd genoeg was ik niet meer moe en Valentijn ontwaakte ook vrij snel. Wij besloten om al met z'n tweeën naar het strand te gaan. Lekker zonnen op Mambo beach, yeah de zon was er eindelijk weer!! Konden we weer een tintje bruiner worden :)
Toen we honger kregen gingen we lekker bij de drukke Subway lunchen. Een menu voor 4 euro omgerekend, nou dat krijg je in Nederland niet hoor. Daarna kwamen Bo en Sharon ook eens aankakken.
We gingen nog nieuwe slippertjes kopen in de flipflop shop en lekker zwemmen. We zagen op het strand dat er mensen 50 uur op een paal in het water hebben gezeten voor een goed doel. Wij slimpies kwamen natuurlijk pas aankakken toen het al voorbij was.
In de avond gingen we nog een keer uiteten, maar nu bij Fort Nassau. Dit was een heel chique restaurant en we waren blij dat we voor de restaurantweek kwamen en maar 55 gulden hoefden te betalen. Gelukkig hadden we ons ook mooi gekleed om hier te eten, vielen we toch niet zo op tussen al die kakkers. Het eten was overigens overheerlijk, ik voelde me meteen thuis (ja mama ik vind je een echte chef kok).

Vandaag begon de stageweek weer, mijn mentor was er niet want haar baby was ziek, dus ik had de hele dag de klas weer voor mij alleen. Dit vind ik elke keer zo leuk, het voelt dan als mijn eigen klasje.
In de middag hebben we weer eens geskypt en getypt voor het onderzoeksverslag, dat moet helaas ook gebeuren.

Masha danki voor het lezen van mijn reisverslag en ik zal na deze week een verslag alleen over stage typen (voor de liefhebbers).

Ayo, sunchi Nikki !

  • 10 Juni 2014 - 08:49

    Ellen:

    Ha.eindelijk als eerste..wat een happenings weer.ik heb veel over je gelezen,maar..je sportactiviteiten.? Heb ik dat verdrongen? Maar dan is het natuurlijk nog knapper dat je de auto aan het rijden heb gekregen.nikki superwoman;)

  • 10 Juni 2014 - 09:34

    Bianca Beckers:

    Hallo Nikki,

    Wat een verslag, leuk en interessant om te lezen en wat een goed gevoel: een LIO-plek! Een goed schoolfeest gehad zo te lezen! Geniet nog van de laatste loodjes, het is voorbij voordat je het weet!

    Groetjes aan iedereen en tot mails!
    Bianca

  • 10 Juni 2014 - 19:18

    Miriam Muyrers:

    Hallo Nikki,
    Ik heb net weer je laatste 2 verslagen gelezen en leuk om te lezen dat het zo goed gaat met jouw.
    En de mooie excursies die je met je moeder en je broer gemaakt hebt zijn natuurlijk een fijne herinnering voor later. Het is ook leuk om te lezen dat je het zo fijn vindt op stage. Geniet nog even want de tijd vliegt zo voorbij, en Brend is ook blij als je over een aantal weken weer thuis bent.
    Groetjes van ons allemaal, Miriam ,Rob , Denice en Etiënne en natuurlijk ook xxx van Brend.

  • 10 Juni 2014 - 23:04

    Jos Gielkens:

    LEUK dat je op zo'n grote afstand toch nog 2 leuke scholen hebt gevonden voor je stage! Dus naast al het feesten ben je ook no prima bezig met je toekomst! Ga zo door!!

  • 12 Juni 2014 - 14:01

    W.Gielkens:

    Ik lees met plezier dat je een geweldige tijd hebt. Maar je laat mij met een belangrijke vraag zitten: Hoe krijg ik die motor uit m'n auto? Want er zonder kan het ook, zeker voor de kortere afstanden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Nikki

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 11842

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 10 Juli 2014

stage in CURACAO

Landen bezocht: