Ayo Dushi Korsou :( - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Fuhren - WaarBenJij.nu Ayo Dushi Korsou :( - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Fuhren - WaarBenJij.nu

Ayo Dushi Korsou :(

Blijf op de hoogte en volg Nikki

01 Juli 2014 | Curaçao, Curaçao

Pfffff.... De afgelopen dagen waren super! Maar helaas was dit het avontuur :(

Vrijdag zijn we naar full moon party geweest op Kokomo beach. Dit was anders dan de vorige keer, maar weer hopi cool!

Zaterdag zijn Sharon en ik naar Blue bay oftewel Blauwbaai geweest. Dit strand was super mooi en heerlijk om onze vakantie mee te beginnen. We hebben een lekker boekje gelezen en drankjes gedronken. Toen ik mijn broodje ging eten kwam er een lief klein vogeltje om eten vragen. De dierenvriend kwam in mij boven en gaf hem een stukje brood. Ineens kwamen er een stuk of 20 vogeltjes op het bedje naast mij, er bleef bijna niks meer van mijn broodje over haha.
In de middag gingen we naar het huis van de mentor van Sharon, juf Josee. Zij woont op de weg richting Westpunt en ze hield een feestje voor de klas en ouders. Ik mocht ook mee komen. Alle ouders hadden eten meegenomen en we hebben het erg gezellig gehad. Voor het donker gingen we weer naar huis rijden, dit vind ik toch iets prettiger met die wegen hier. Toen we thuis kwamen hebben we lekker hamburgers gemaakt, mmmm. In de avond hebben we ons klaargemaakt voor een avondje stappen bij Bermuda, het laatste avondje in deze discotheek. Wat ga ik dit missen zeg.
Er was happy hour dus dat betekent drinken voor de helft van de prijs, en hier zijn de drankjes ook nog goedkoper dan in Nederland. De avond was erg gezellig en we hebben het afgesloten met het eten op de boot, zoals elke keer. Een boot waar je heerlijke gyros, Turkse pizza, kapsalon etc. krijgt. Helaas kon Valentijn niet mee, die had pijn aan zijn voet en was onze BOB voor de avond. MASHA DANKI!

Op zondag had ik het even zwaar, de avond ervoor was erg leuk geweest maar vandaag merkte ik pas de gevolgen haha.
We gingen voetbal kijken op het Wilhelminaplein. Hier was het lekker druk en we hadden een goed plaatsje voor de televisie. Onze rood-wit-blauw vlechtjes zaten in onze haren en de hapjes stonden klaar. De hoop was ver weg, tot de tweede helft. We hebben flink feest gevierd en iedereen toeterde en schreeuwde op de weg.
We hebben voor de laatste keer door Otrobanda en Punda gelopen en nog de laatste souvenirtjes gekocht. Bij het Wilhelminaplein café hebben we een lekkere avondmaaltijd gegeten. Ik had een heerlijke ossenhaas salade met stokbrood, smullen zeg.
In de avond gingen we weer stappen, nog even genieten van het geweldige stapleven hier. We gingen naar Wet&Wild op Mambo Beach. Hier hebben we weer een super leuke avond gehad met z'n alle!!

Vandaag was ons laatste dagje. Het begon al vroeg met het rijden naar de carwash: Bob autowas. Hier werd onze auto helemaal van binnen en buiten gepoetst voor 34 gulden. Eenmaal thuis heb ik lekker pannenkoeken gebakken en hebben we allemaal gesmuld hiervan.
Om twaalf uur moesten we naar het autobedrijf. Na bijna drie maanden, moesten we onze geliefde Kia Picanto inleveren. De man van het bedrijf ging de hele auto nakijken en zei dat wij een van de enigen waren die de auto zonder deuken of krasjes hebben ingeleverd. Applausje voor ons!
We werden thuis afgezet en gingen onze laatste middag naar Mambo Beach. Lekker zonnen en zwemmen. Op het strand kwam ik twee lieve schatjes uit mijn stageklasje tegen, de tweeling. Ik heb nog even leuk met ze verteld en gespeeld. Daarna kwam hun moeder en daar heb ik ook nog 'even' , lees een uur, mee gekletst. Ze vertelde dat haar kinderen altijd met verhalen thuiskwamen als ik les had gegeven, dat ze erg uitgedaagd werden en bedankte mij hiervoor. Wat een lieve vrouw!
En om de middag compleet te maken hebben we weer lekker een menu van de Subway gegeten voor maar liefst 10 gulden! En toch heb ik nog twee souvenirtjes gekocht, hoe kan het ook anders.
We hebben ons thuis opgefrist en zijn lekker wezen eten waar we ons avontuur met z'n vieren ook gestart zijn, bij de Italiaan op Mambo Beach. Hier heb ik heerlijk fettucinni met garnalen en zalm gegeten, ook heerlijke gebakken aardappelen erbij en een combinatie toetje (van alles wat). Als afsluiter hebben we een lekkere Moscato gedronken en voor de laatste keer over de boulevard gelopen.

Mijn koffer is al bijna helemaal ingepakt, en gelukkig heb ik nog veel plek voor het shoppen in Miami, happy me!
Morgenvroeg om half zeven vertrekken wij naar Hato, vliegveld, en dan begint ons kort avontuur in Miami. Hierover zal ik ook een verslag schrijven, om jullie op de hoogte te houden hè.

Ik ga nu mijn laatste nacht in mijn lekkere bedje doorbrengen en morgenvroeg afscheid nemen van het huisje, de katten en het land..
Ik wil nog lang niet weg........

Tot snel,

liefs

  • 01 Juli 2014 - 08:19

    Sue:

    Hoi Nikki,

    Super dat je het zooó leuk hebt gehad!!! Nu geniet nog maar even in Miami!!!
    Heel veel plezier, en tot snel!!!

    Dikke knuffel & xxxxxxx

  • 01 Juli 2014 - 23:28

    Jos Gielkens:

    (OOK) Aan alle leuke dingen komt een eind....... maar als die dan weer gevolgd worden door andere leuke dingen dan gaat het eigenlijk NIET om het einde van je leuke verblijf, meer het begin van een leuke vakantie!! Veel plezier!!

  • 02 Juli 2014 - 19:45

    W.Gielkens:

    Helaas dus, maar ik denk dat sommigen hier het niet zo helaas vinden.
    En kom vooral weer gezond terug in Kerkrade.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Nikki

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 11856

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 10 Juli 2014

stage in CURACAO

Landen bezocht: