Ta hasi kalor! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Fuhren - WaarBenJij.nu Ta hasi kalor! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Fuhren - WaarBenJij.nu

Ta hasi kalor!

Blijf op de hoogte en volg Nikki

30 Mei 2014 | Curaçao, Curaçao

Wow wat is het weer lang geleden dat ik een verslag hiero heb geplaatst.
Maaaaar dat komt omdat we zo ontzettend veel gedaan hebben.
In het vorige verslag schreef ik dat mijn moeder en broer op maandag 19 mei aankwamen.

Maandag 19 mei hebben Sharon en ik mijn moeder en broer opgehaald in Hato, het vliegveld. Een knuffel en een kus daar begon het mee. Wat was ik blij om hen te zien zeg!!
Eenmaal alle koffers ingeladen in onze grote kofferbak van de Kia Picanto gingen we op weg naar ons huisje. In ongeveer 20 minuutjes rijden kwamen we aan. Even laten zien waar wij verblijven en ons leuke kamertje showen hoort er ook bij. Toen op naar hun hotel (2 minuten rijden) Lions Dive. Wat een mooi hotel, ik had het al vaker gezien vanaf het strand. Na het inchecken werden mijn moeder en broer met een golfkarretje gebracht naar de hotelkamer. Wij erachteraan het rennen natuurlijk. Toen we aangekomen waren, bleek dat het een appartement was, ze hadden een gratis upgrate gekregen naar een appartement.
En het mooiste van alles was dat wij mochten komen logeren 10 dagen!!
We hadden ons eigen tweepersoonsbed, een tv, eigen douche en wc, eigen kasten, een airco en propeller. Geweldig was dit!!
We hadden meteen onze spullen gepakt en we hebben nog een drankje gedaan bij het hotel.

De volgende dag moesten wij weer in de ochtend naar stage. Bij ons hebben ze 2uur CITO iedere dag, dus dan moet ik de groepen 1 en mijn eigen klasje opvangen in de bieb. Een leuke film op en go.
Na de CITO heb ik met de hele klas een handvaardigheidsles gedaan, we gingen tulpen vouwen, opplakken, een steel knippen en een vaas knippen. Bij de foto's zien jullie het resultaat. Ze hangen op in de klas, wat een gezellige sfeer geeft :)
Na stage gingen we weer naar het hotel. Even iets eten en heerlijk zwemmen in het 50 meter zwembad. Ook is en een privé strand en daar konden wij ook gratis gebruik van maken. Wat een luxe hihi
Nadat we allemaal gedoucht waren gingen we boodschappen doen bij Mangusa, een soort Kaufland dus keus genoeg. Van tevoren gingen we iets eten bij een soort KFC, deze lag achter de winkel.

Woensdag heb ik na de CITO met de kinderen in de hoeken gewerkt. Ik had rijmkaarten en de kinderen gingen hier in groepjes mee aan de slag. En ze hadden uiteindelijk alle kaartjes goed gelegd, dat verdiende dus een sticker!
Na stage gingen we naar Willemstad. Gezellig langs de winkeltjes en floating market lopen. Even op een terrasje zitten en toen ook over de pontjesbrug en bij het Riff fort een kijkje nemen. Toen kregen we dorst dus jeej een bezoekje aan Starbucks. Daarna zijn we rustig teruggelopen naar het Wilhelminaplein en hebben daar lekker gegeten.
Na het eten nog even langs de verlichte pontjesbrug en toen lekker gechillt in het hotel.

Donderdag hadden wij lekker vrij. Dus we zijn vroeg opgestaan en richting het westen gereden. We gingen naar het Christoffelpark om vervolgens de berg op te lopen. Bij de kassa vroegen we of het wandelpaden waren, het antwoord: 'ja het zijn wandelpaden alleen de laatste 10 minuten is klimmen'.
Oké daar gingen we dan, je kon met de auto het park inrijden en hem dan bij de berg parkeren. Ik begon met rijden, maar als snel zat mijn moeder achter het stuur super steile bergen in de 1 te rijden. Dit was echt niet normaal, het leek wel een achtbaan. Want omhoog betekend ook weer omlaag.
Na de hele achtbaanrit kwamen we uit bij de parkeerplaats. Hup we gaan wandelen. Na 10 minuten lopen kwamen we erachter dat het geen wandelpad is maar stenen die je de hele tijd op moet klimmen. De vrouw bij de kassa had deze berg volgens mij nog nooit beklommen. Mijn moeder hield het al snel voor gezien en wij zijn nog tot de helft doorgegaan. We vonden het veel te warm en hadden bijna geen drinken meer. Maar omhoog betekend ook hier weer omlaag. Dit was nog veel leiper. Eenmaal aangekomen bij de auto ging mijn moeder weer achter het stuur, wat waren wij blij toen we weer op de normale weg terecht kwamen. Na dit grote avontuur zijn we naar de stranden grote en kleine knip gereden. Sharon en ik waren hier al een keer geweest, maar het is en blijft prachtig. Lekker op het strand gelegen, kregen we toch wel honger. Hier was geen restaurant, dus op naar het volgende strand Playa Lagun. Hier hadden ze wel een restaurant en daar hebben we lekker geluncht. Mijn broer ging nog even snorkelen op dit strand en was een zeeschildpad tegengekomen.
Hierna zijn we weer terug gereden naar het hotel en heeft mijn moeder lekker spaghetti gekookt. We waren moe van deze lange dag en hebben in de avond dus niks meer ondernomen.

Vrijdag na de CITO heb ik weer in de hoeken gewerkt met de kinderen en heb ik letterkwartet met een groepje gedaan. Super leuk vonden ze dit.
Na stage moesten we langs het autobedrijf voor de betaling van de volgende maand. We hadden meteen betaald tot het eind, tot 30 juni.
Hierna gingen we weer lekker zwemmen in de zee en het zwembad. Mijn broer ging nog volleyballen met een aantal jongens en wij lazen lekker in ons boekje.
Na het douchen gingen we eten bij Sea Side Terrace, dit was op loop afstand. Dit is een heel simpel lokaal restaurantje. We hebben hier heerlijke vis gegeten onder het genot van gitaarspel.
We zijn over het strand weer terug gelopen en bij Mambo hebben we een cocktail gedronken. Op vrijdagavond is hier Wet&Wild. Mijn moeder en broer gingen terug naar het hotel en wij hebben ons nog vermaakt tot in de nacht.

De volgende dag kwam onze droom uit!! We gingen vandaag zwemmen met dolfijnen! We kregen eerst instructies zoals: met flippers zwemmen, niet met je armen bewegen, niet bij zijn hoofd zwemmen, de dolfijn zoekt zelf de mensen uit. Toen was het zover, wij waren met 4 en er kwam nog een jongen bij die ook uit Limburg kwam, gezellie dus.
We gingen een halfuur lang met 2 dolfijnen zwemmen. Eerst mochten we gewoon met ze zwemmen, ik had de hele tijd een dolfijn voor mij alleen, deze kwam de hele tijd naar mij toe. Je kon met 1 hand de dolfijn aaien, dan kun je meezwemmen. Ze voelen heel zacht, maar toch wel raar. Daarna mochten we nog dingen doen zoals de flippers vastpakken (handje schudden), een kusje op de wang, een stukje door 2 dolfijnen getrokken worden, ze laten zwaaien en aan het eind kregen we duikbrillen en konden we ze van onder water bekijken. Als je ging duiken naar de dolfijn, dan dook hij met je mee. Super gaaf dit!
Maar er kwam ook een eind aan, maar wat was dit super!
Mijn moeder had de USB met alle foto's gekocht en zo konden we zelf uitzoeken welke we de mooiste vonden. Na het dolfijnen zwemmen gingen we nog in het Sea Aquarium rondkijken. Sharon en ik hebben nog flamingo's gevoerd en stonken helemaal naar het vispapje.
Na deze avonturen gingen we bij Hemingway een lekkere tosti eten, jummie. We gingen hierna nog zwemmen en mijn moeder had kip in saus gemaakt met stokbrood. In de avond hebben we lekker tv gekeken.

Zondag moesten we weer vroeg op, om 7uur moesten we bij een hotel zijn want daar werden we opgehaald door een busje. Met dit busje gingen we naar de boot toe. We gingen vandaag met de catamaran naar Klein Curacao, woew! We hadden ontbijt en daarna vertrokken we. Mijn broer en ik stonden langs de kant, we moesten ons super goed vasthouden en werden zeiken nat door de hoge golven. Eenmaal aangekomen kon je met een bootje naar de overkant of zwemmend. Wij kozen ervoor om met onze spullen in het bootje te stappen. Even de prachtige zee in en toen gingen we naar de vuurtoren lopen. Sharon en ik gingen lekker klauteren hier. Toen nog naar een oud wrak aan de andere kant en toen hadden we dorst van de wandeling. Drinken was op het strand en op de boot, dit was inbegrepen. Rond half 1 hadden we een barbecue op de boot, deze was heerlijk! Na dit heerlijke eten zijn we snorkelend terug gegaan. Ik heb wel vier zeeschildpadden gezien, wauwie. Nog even lekker in de zon gelegen en toen kon de terugreis beginnen. Deze was met de wind en golven mee, het zeil hing uit en we konden op de netten liggen waar je onder je de zee zag.
Rond half 6 waren we weer teug en gingen we naar de Mac, we hadden weer honger gekregen. Wat een super dag was dit!

Maandag begon stage weer en ik ben de hele dag alleen in de klas geweest, mijn mentor moest CITO afnemen en had een gesprek met de IB'er. Ik heb een leuke rekenkring met de kinderen gedaan en toen kwam er een kakkerlak op bezoek. Leuk... even iemand gehaald en die heeft hem gekillt. Na het buitenspelen hebben we in de hoeken gewerkt en hebben we een leuk afsluitingsspelletje gedaan.
Na stage hadden we met een moeder van een kindje van mijn klas een afspraak om te oefenen met ballonnen maken. Sharon, meester Dio en ik gaan dit doen op de Variashow (dit is een schoolfeest op 6 juni). Ze begon met het maken van een hondje, toen stonden onze monden open en dachten we bij onszelf hoe we dit ooit gingen leren. We hebben afgesproken dat ieder een eigen ding maakt. Sharon maakt een bij/libelle, Dio een vis, ik een zwaard en de moeder kan alles maken.
Na het ballonnen maken gingen Sharon en ik ons pakketje ophalen bij het postkantoor. Na 5x fout gereden te zijn, moesten we toch bij Punda zijn. Konden we weer terug... Met ons pakketje op naar huis. Ik had een pakketje met hartjespapier eromheen, er zat een beer in met een cadeautje erin: mooie oorbellen. Dit was nog mijn verjaardagscadeautje van mijn lieve vriend.
We hebben nog gezwommen in het zwembad en gingen toen naar Il Forno, pizzadag. Zoveel pizza's eten als je wilt voor Naf. 20 (8euro). Ik kreeg er twee op en mijn broer drie haha.

Dinsdag hebben Sharon en ik meegeholpen met de sportdag. De gymstagiaire moest dit doen voor de hele school. Vandaag was de onderbouw groep 1 t/m 4. We begonnen gezamenlijk op het sportveld met een warming up. Daarna ging ik mee naar de kleuters en heb groepjes begeleid. De spellen waren: blokjes estafette, met een lepel en balletje estafette, in een rij staan en de bal onder de benen doorgeven, mikken met een bal, hoepelrace en met een parachute de bal hooghouden. Het waren leuke spelletjes en de kinderen vonden het ook erg leuk, dit is het belangrijkst! Hierna hadden we nog tijd over en de kinderen gingen buitenspelen en dansen op muziek in de gymzaal, grappig om te zien dat kinderen de dansmoves van hun ouders nadoen. Ook vond ik het leuk om te zien dat de kinderen allemaal in de kring durven te dansen, het is niet te hoogdrempelig voor ze zoals in Nederland. Iedereen doet mee en voelt zich op zijn gemak.
Na stage zijn we naar Kokomo beach geweest. Sharon en ik waren hier ook al eens geweest. Vandaag was het meer bewolkt, maar dat is ook eens af en toe lekker. Aan het eind van de middag trok het een beetje open en hebben we nacho's aan het strand gegeten, nomnom.
Een tijdje erna gingen we eten in het restaurant van Kokomo, leuke bediening en heerlijk eten! Na het eten nog een fotoshoot en toen op naar huis.

Woensdag hadden we weer sportdag, maar nu voor de groepen 5 t/m 8. Wij moesten op het schoolplein met de groepen 5 en 6 de spellen doen. Ik stond bij het spel stokjesestafette en moest dit 7x uitleggen. Eerst moesten de kinderen met de stokjes tussen hun benen om de pion rennen, daarna springen met twee voeten tegelijk, hierna met het stokje onder hun oksel en als laatste gewoon in de hand. De kinderen vonden dit een leuk spel en hadden er veel plezier in!
Ik ben hierna nog naar mijn klasje geweest en zij waren buiten aan het spelen. Ik heb leuk met de kinderen spelletjes gespeeld buiten en in de klas hebben vijf meisjes een poppenspel gedaan voor de klas. Frappant was dat het stilste meisje van de klas, nu het meeste sprak en de meeste fantasie had.
Na stage gingen we nog de laatste keer naar Willemstad, alle winkeltjes bekijken. Ik heb een klein potje met zand gekocht, sambaballetjes en een sleutelhanger. Alvast een aantal souvenirtjes voor mezelf.
We hebben heerlijk gegeten en cocktails gedronken bij de Gouverneur en zijn voor de laatste keer over de pontjesbrug gelopen (voor ons niet de laatste keer hoor). In het hotel hebben mijn moeder en broer hun koffer voor zover als het kon ingepakt en zijn we gaan slapen.

Donderdag was de dag dat mijn moeder en broer weer naar huis gingen. Maar eerst gingen we nog gezellig lunchen bij Hemingway op het strand. We hebben daar drankjes gedronken en een lekker broodje gegeten. Rond half 3 reden we naar het vliegveld. Toen we daar aankwamen was het moment voor weer afscheid nemen aangekomen, mijn moeder en ik lieten een traan en knuffelden elkaar nog stevig. We zitten nu op de helft, nog 1,5 maand te gaan. We zwaaiden hun nog uit totdat ze naar binnen gingen en toen reden we weer terug naar het huisje. De luxe was over, het leek eventjes of wij ook vakantie hadden, maar nu begint het leven hier weer. We hebben de lekkere kip in saus van mijn moeder (wat nog over was) met rijst gegeten en hebben in de avond gtst marathon gehouden. Nu zijn we weer bij en kunnen we weer iedere dag met spanning kijken wat er gebeurd haha.

Vandaag hebben we lekker een beetje uitgeslapen en gaan we de was doen, skypen, boodschappen doen en vanavond gaan we uit. Er is een festival 'Full moon' op Kokomo Beach en daar gaan wij naartoe. Ik ben benieuwd hihi.

Nou wat een lang verhaal, maar wat een belevenissen hebben wij beleefd de afgelopen weken. We gaan nog flink genieten de tijd dat we nog hier zijn, want voor je het weet is het alweer voorbij!

Ik zeg ayoooooooo, te despues !

  • 30 Mei 2014 - 19:14

    Françoise Daemen:

    Nikki,

    Wat je zwemmen met dolfijnen betreft: Ik ben jaloers op je.
    Vertel ook eens wat over de school. Hoe groot is je groep, hoe werken ze. Wat is hun visie enz. enz.
    Geniet en werk ze!

  • 30 Mei 2014 - 23:16

    Jos Gielkens:

    ZO, ik zie dat je ook nog heel veel op school doet! En dat je dat ook nog leuk vindt: PRIMA!!

  • 03 Juni 2014 - 12:00

    Ellen:

    woooow nikki, wat een activiteiten, wat jij in die 6 weken hebt gedaan, krijg ik in mijn hele leven nog niet klaar.. :) klinkt allemaal even leuk!

  • 03 Juni 2014 - 12:00

    Ellen:

    woooow nikki, wat een activiteiten, wat jij in die 6 weken hebt gedaan, krijg ik in mijn hele leven nog niet klaar.. :) klinkt allemaal even leuk!

  • 03 Juni 2014 - 12:01

    Ellen:

    woooow nikki, wat een activiteiten, wat jij in die 6 weken hebt gedaan, krijg ik in mijn hele leven nog niet klaar.. :) klinkt allemaal even leuk!en..gevarieerd, ook op school!

  • 03 Juni 2014 - 12:01

    Ellen:

    woooow nikki, wat een activiteiten, wat jij in die 6 weken hebt gedaan, krijg ik in mijn hele leven nog niet klaar.. :) klinkt allemaal even leuk!en..gevarieerd, ook op school!

  • 03 Juni 2014 - 12:14

    Ellen:

    woooow nikki, wat een activiteiten, wat jij in die 6 weken hebt gedaan, krijg ik in mijn hele leven nog niet klaar.. :) klinkt allemaal even leuk!en..gevarieerd, ook op school!

  • 08 Juni 2014 - 17:16

    Oma Rita Muijrers:

    Nou nikki wat heb jij veel gezien en gedaan in die tijd dat je moeder en broer op bezoek waren.Dat zul je nooit vergeten meid,prachtig hoor.En op school dat gaat jou ook goed van de hand zo te horen. vandaag was je vriendje op bezoek.Vrijdag is de wielerronde in Bocholtz dan moet ik gaan kijken.Heel veel groetjes en tot wederhoren.Oma Rita oes Boches.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Nikki

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 11853

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 10 Juli 2014

stage in CURACAO

Landen bezocht: