Bon bini dushi - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Fuhren - WaarBenJij.nu Bon bini dushi - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Fuhren - WaarBenJij.nu

Bon bini dushi

Blijf op de hoogte en volg Nikki

30 April 2014 | Curaçao, Curaçao

Hallo of kí tal, daar ben ik weer na een lange tijd niks van me gehoord te hebben.

We zitten al een weekje in Curacao en in ons huisje Casa Kalebas. Ik vroeg me altijd al af waarom het huisje deze naam had. Ik heb het door huisgenoten laten vertellen, de naam van dit huisje is gebaseerd op de boom 'kalebas' die hier in de tuin groeit. Kalebas is een langwerpige decoratieve vrucht en het is een soort pompoengewas.

Nou na deze mooie betekenisuitleg wil ik ook vertellen wat we allemaal hebben gedaan in deze week. Dit is heeeeel veel, maar we willen zoveel mogelijk doen in deze vakantieweekjes. Ik zal het kort proberen te vertellen aan jullie.

Op donderdag zijn we naar Saint Tropez gegaan. Dit is een hele mooie club met zwembad en uitzicht op de zee. We hebben hier lekker gechillt en geluncht. Wat niet zo handig was is dat we 6uur lang in de zon hebben gelegen. Ik had hier geen problemen mee, maar mijn andere huisgenoten waren flink verbrand.

Vrijdag zijn we naar Punda geweest (Willemstad) en hebben we de winkeltjes gespot en hebben we boodschappen gedaan. Ze hebben hier ook een Albert Heijen dus ik voelde me meteen thuis. Alleen was dit erg duur, dus we kochten alleen de spulletjes die ze niet bij de lokale supermarkten hadden. In de avond zijn we naar Mambo Beach gelopen (10 minuten lopen vanaf ons huisje) en hebben we heerlijk gegeten bij de Italiaan. Dit was verrukkelijk! Hierna hebben we lekker een cocktail gedronken en een beetje gefeest op het strand.

Zaterdag hebben we een beetje uitgeslapen en zijn we in de middag naar Mambo Beach en Punda gegaan om Koningsdag te vieren. Helaas was er bijna niks te doen daar. Jammer want we waren er allemaal klaar voor met onze Nederlandse vlaggetjes schmink. Toen zijn we maar gaan winkelen bij de handelskade en heb ik een leuk jurkje gekocht. In de avond zijn we naar Jan Thiel gegaan en hebben we op het strand gefeest.

Zondags zijn we naar het strand op Mambo Beach gegaan, en hebben we lekker gelegen in een bed met kussens. Helaas moet je overal voor betalen hier, zelfs om op het strand te zijn. Hier hebben we een dagje gechillt en in de zee gezwommen. Het water is hier super mooi en helder waaaaauw! 's Avonds zijn we naar het strandfeest 'wet&wild' op Mambo Beach gegaan. Hier was het super leuk en druk. De mensen dansten allemaal en er waren zelfs dance battles. Er werd dan een kring gemaakt met mensen en middenin gingen twee jongens dansen tegen elkaar. Dit was echt super vet!

Op maandag hebben we uitgeslapen en een dagje rustig aan gedaan. Eventjes op het onbetaalde stukje zee gezwommen (dit is de straat uitlopen en dan ben je er al). In de avond hebben we gezellig met z'n viertjes film gekeken op de bank. Rustig dagje dus.

Dinsdag zijn we naar het westen van het eiland gereden (Westpunt) dit is ongeveer driekwartier rijden met de auto. Hier heb je mooie stranden zoals 'grote knip' en 'kleine knip'. Bij de laatste hebben we op het strand gelegen en in de zee gelegen. Deze stranden zijn net als op die mooie foto's die je altijd van Curacao voorbij ziet komen. Het ziet er in het echt nog vele malen mooier uit!! Na het eten zijn we naar de bioscoop gereden, helaas was onze film uitverkocht en zijn we maar naar een andere film gegaan. Bij deze bioscoop kun je verschillende menu's bestellen, met pizza, hotdogs, nacho's, popcorn et cetera. Anders dan bij ons, hier kun je met dienbladen vol met eten naar binnen gaan en een film kijken. Raar maar waar.

Vandaag (woensdag) zijn we om 8:45 naar de duikschool gegaan. Deze ligt op de hoek aan het einde van onze straat. We hadden een proefdruk gepland vandaag. We begonnen de cursus eerst met de uitleg van het duiken, de gebaren en de technieken. Erna werd het duikpak erbij gehaald en deed hij de vijf oefeningen de wij ook moesten doen voor op het droge. Eenmaal uitgelegd gingen we zelf de pakken en schoenen aandoen. Eerst een duikpak en daarna het vest met de duikfles en alle andere dingen. De instructeur controleerde alle vesten nog even en toen gingen we lopend naar het stukje strand aan de overkant. WOOW wat was dit zwaar, mijn rug ging het begeven, ofja dat gevoel had ik. Toen we net het water inliepen schreeuwde een man aan de overkant op het houten vlotje om hulp. Onze instructeur had z'n vest in no time uit, maakte het vest van een huisgenoot los en zei dat hij hulp moest halen. Hijzelf rende naar de man toe, wij hadden zijn pak naar het strand getild en waren in paniek. De ambulance werd gebeld en het meisjes werd meegenomen. Het bleek dat het meisje (ik schat een jaar of 7) vier keer in het water kopje onder was gegaan en bijna was verdronken.
Leuk begin van de duik, en ik vond het al zo spannend om te gaan duiken.
Na weer opnieuw onze vesten aangedaan te hebben ging het dan echt beginnen. We deden onze flippers aan en begonnen in het ondiepe water bij de baai en moesten oefenen met het ademhalen onder water. Ik en Valentijn kregen dit niet goed onder de knie. Ik raakte steeds in paniek, ging heel snel ademhalen door m'n mond en moest meteen naar boven om lucht te happen. Ik was bang dat me dit ook zou gebeuren tijdens het duiken in het diepe. Onze instructeur ging met ons oefenen onder water en we moesten beneden blijven. Na een tijdje te hebben gedoken had ik mijn ademhaling onder controle en ging alles goed. De vijf oefeningen werden onder water nog een keer door de instructeur voor gedaan en daarna moesten we dit één voor één uitvoeren. Dit ging bij ons allemaal goed en toen kon het duiken in het diepe beginnen. We hebben drie kwartier gedoken op 12 meter diepte. Geweldig was dit! De zee is hier zo helder en we hebben super mooie vissen en koraal gezien!!
In de middag zijn we naar Willemstad gegaan om Koningsdag te vieren, blijkbaar vierden ze dit vandaag op 30 april.. raar..
Er waren allemaal leuke kraampjes en activiteiten, leuk! We hebben een lekkere hamburger op het Wilhelminaplein gegeten en gedanst bij het Nederlandse gedeelte. Hier waren dj's en live muziek, ook hebben we Trijntje Oosterhuis gespot. Het was erg gezellig!
Net hebben we lekker spaghetti gegeten en gaan we een serie kijken.

Hopelijk heb ik het verhaal niet al te lang gemaakt.
Ik zeg tot de volgende keer en goedenavond. Of zoals ze het hier zeggen 'bonochi'.

  • 01 Mei 2014 - 09:49

    Ria:

    Hoi Nikki,

    Leuk jouw indrukken te lezen (en allemaal heel herkenbaar).
    Dus je hebt de eerste duik (DSD) ook al gehad! Kun je nu binnenkort op voor je PADI-diploma? Onder water is misschien nog wel mooier dan boven water...
    Kun je een beetje wennen aan het 'broeierige' klimaat? Vooral niet teveel bewegen, dat helpt, ;-) een dagje strand onder een parasol is dus helemaal niet verkeerd.
    AH om de hoek? De Nederlandse hagelslag hoeft niet gemist te worden. Geniet nog meer van de lokale gerechten en van het fruit, maar geniet vooral van alle indrukken die je de komende tijd zult opdoen. Je zult deze nooit meer vergeten.

    Groetjes van Ria (ook aan Sharon)

  • 01 Mei 2014 - 09:56

    Sanne :

    Oohhh dat klinkt allemaal leuk en lekker en mooi!
    Nu krijg ik ook zin om daar naar toe te komen, maar helaas... Wij moeten het doen met Nederland :p
    Geniet nog van je "vakantie" en heel veel succes maandag met je stage!

    Xx Sanne Roy en bully!

  • 01 Mei 2014 - 10:19

    Bea:

    Hallo schat,

    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt.........nog 2,5 week en dan kom ik zelf een kijkje bij jullie nemen.
    Groetjes aan de rest xxxxxxx mama

  • 01 Mei 2014 - 19:11

    Françoise:

    Hoi Nikki,

    Aan je verhaal is te merken dat jullie al helemaal gesetteld zijn. Het wordt dadelijk nog moeilijk om weer aan het "schoolse" leventje te wennen. Jammer dat je geen foto`s hebt gemaakt van onder water.
    Groetjes en tot schrijfs.

  • 01 Mei 2014 - 23:34

    Jos Gielkens:

    Pffffff ben nu al stinkend jaloers........ oftewel: VEEL PLEZIER!!

  • 03 Mei 2014 - 21:22

    Bianca Beckers:

    Hallo Nikki,

    Wat een heerlijk verhaal! genieten dus. Heel veel plezier komende week op stage! Dat wordt ook genieten!
    Groetjes, Bianca

  • 05 Mei 2014 - 22:08

    Lieske:

    Wow, wat klinkt dat goed en spannend allemaal! Nog veel plezier, geniet ervan!

  • 11 Mei 2014 - 22:06

    Ellen:

    ik word al moe als ik het alleen al lees..een echte dochter van je moeder..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Nikki

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 791
Totaal aantal bezoekers 11856

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 10 Juli 2014

stage in CURACAO

Landen bezocht: