welkom op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Fuhren - WaarBenJij.nu welkom op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Nikki Fuhren - WaarBenJij.nu

welkom op Curacao

Blijf op de hoogte en volg Nikki

23 April 2014 | Curaçao, Curaçao

Gisteren (dinsdag) zijn we vroeg met het vliegtuig naar Curacao vertrokken. Het afscheid nemen van m'n ouders en vriendje viel zwaar.
Bij de check-in hadden we een heel gedoe met het extra koffer en zitplaatsen. Dit kwam uiteindelijk goed en we hadden mooie plaatsen naast elkaar en bij het raam. Om de tijd goed door te komen hadden we allemaal mooie schermpjes in onze stoelen waar we films konden kiezen, spelletjes spelen en muziek luisteren. Ook drie keer eten krijgen en een paar keer naar het toilet gaan hielpen mee met het omkrijgen van de tijd.

Eenmaal aangekomen moesten we door de douane die ons vroeg wat we kwamen doen, een verhaaltje verteld en we konden naar buiten. Meteen bloedhete lucht en zon, gelukkig hadden we korte kleren aangedaan op de wc. Buiten werden we opgehaald door Joy onze taxichauffeuse, maar die gaf al snel de taak over aan ons, omdat ze nog mensen naar het hotel moest brengen. Stond ik daar met een bordje voor drie andere personen die ook mee moesten met de taxi. Deze taak paste helemaal bij mij en na een uur kwam ze ons pas ophalen.

Aangekomen bij het appartement kregen we te horen dat we het wc papier niet in de wc moesten stoppen, maar in een bak ernaast. Dit vind ik nog steeds een ranzige gedachte, bah.
De kamers zijn netjes en alles is goed afgesloten. Het koken in het huisje is erg primitief en hier moeten we ook nog zeker aan wennen. Onze huisgenootjes zijn super aardig en zitten hier al een aantal maanden.

De rest van de dag hebben we doorgebracht met het skypen naar onze familie, onze koffers uitpakken, de supermarkt bekijken en het eten in een lekker restaurant in mambo beach.
Toen we weer thuis aankwamen kregen we een huilmomentje samen, we missen het thuisfront toch meer dan gedacht en het is een hele cultuurshock..
Een dag later voelen we ons al meer op ons gemak. We hebben goed geslapen en we hebben onze auto opgehaald in Punda, die heel makkelijk en goed rijdt. Daarna hebben we boodschappen gehaald voor ons vieren. Dit was wel even lastig, kijken wat hebben we nodig en wat is goedkoper. Een beetje op het geld letten is wel van belang de komende drie maanden.
Hierna hebben we thuis een poetsuurtje gehouden, ik en Sharon hebben alles schoongemaakt en gedweild. Dit gaf ons toch een hygiënischer gevoel. Aan het eind van de middag zijn gelukkig onze twee leuke huisgenoten Bo en Valentijn (studeren ook PABO 3) aangekomen in ons appartement. Er is nu meer bekendheid en gezelligheid. We zijn in de zee gaan zwemmen en hebben lekker pannenkoeken gebakken. Anne Sophie (studeert ook PABO 3) kwam ons ook nog even opzoeken in ons huisje, gezellig.

Nu om half 11 lig ik lekker in bedje en zorg ik dat ik weer fris en fruitig ben voor morgen.

Kus en tot snel !

• 24 April 2014 - 08:44

Mama:

Leuk om te lezen! Kussss

• 24 April 2014 - 08:52

Françoise Daemen:

Nikki,
    Leuk dat je meteen een berichtje hebt gestuurd. Het is begrijpelijk dat jullie het even moeilijk hebben gehad, maar dat zal door het lesgeven wel snel overgaan. De tijd is zo voorbij en dan staan jullie al weer op Nederlandse bodem. Geniet vooral en laat maar zien wat je al allemaal geleerd hebt op de pabo en op de werkplek. Ik hoop dat jullie ook nog foto`s maken om te laten zien hoe de school er daar uit ziet. Groetjes!

• 24 April 2014 - 14:19

Pascalle:

Juf Nikkie we missen je heel erg.
    We hebben je bericht gelezen en de foto's bekeken.Een heeeeeeeeeeeeeeeele dikke kus van ons allemaal!!!
    En kom gauw weer terug. (zegt Finn).

Groetjes van de klas

• 24 April 2014 - 14:53

Nikki Fuhren:

Ik mis jullie ook heel erg! Gelukkig kunnen we zo nog contact houden.
    Ik heb op 5 mei pas de eerste stagedag hier, dus nu nog even lekker vakantie en het eiland verkennen.
    Ook een hele dikke kus terug voor jullie en tot snel!!

• 24 April 2014 - 17:03

Jos Gielkens:

Wat leuk dat je zo'n levendig verslag schrijft, dan "voelt het net alsof wij er ook bij zijn".....
    En OOK heel leuk om te lezen dat de kinderen hier ook aan jou denken, dat moet jou toch een beetje "de winter doorhelpen" en een "warm gevoel geven"........(nou ja, bij 30+ graden??)
    Oftewel: zorg dat je je snel op je gemak gaat voelen en maak er een hele mooie tijd van die je nooit zult vergeten!! Veel plezier en veel succes en....... tot over 87 dagen!!

• 28 April 2014 - 13:36

René:

Hoi,
    Het leest gemakkelijk weg, lekker doorschrijven zo, dan kunnen wij het allemaal volgen.
    Veel plezier dan deze week op het strand en zo.
    Groeten aan Sharon.

Groetjes uit Zwolle

• 05 Mei 2014 - 22:01

Lieske:

Hee Nikki, wat leuk dat je zoveel schrijft daar! Klinkt inderdaad als een cultuurshock, maar jullie pakken het goed op. Ik ga snel je volgende 2 verslagen lezen ;)

• 11 Mei 2014 - 21:32

Ellen:

en hier de mama van Lieske.tante Ellen, je mag dadelijk een testverslagje doen, om te kijken of het aanmelden van mijn email adres werkt, zodat ik (hopelijk) steeds een mailtje krijg als je weer iets op de site hebt geschreven, zodat ik niet hoef te missen :)